Retour-, Terugbetalings- & Ruilbeleid
Niet tevreden met je aankoop? Neem contact op met support@astrabandjes.nl. We helpen je graag om eventuele problemen op te lossen. Voor meer details over ons retourbeleid, lees hieronder verder.
Bestelling wijzigen of annuleren
Na het plaatsen van je bestelling heb je 12 uur de tijd om contact op te nemen met ons klantenserviceteam en wijzigingen in je bestelling, adreswijzigingen of annulering aan te vragen. Na 12 uur is je bestelling al in verwerking en kan deze niet meer worden gewijzigd.
Beschadigde/Onjuiste bestelling
We doen ons best om de productkwaliteit en nauwkeurigheid te waarborgen, maar soms gebeuren er fouten en we verontschuldigen ons op voorhand als dit gebeurt. Als een van deze zeldzame gevallen zich voordoet, maak dan een duidelijke foto van het artikel en stuur deze binnen 7 dagen na ontvangst samen met je ordernummer naar support@astrabandjes.nl. Zodra we je e-mail ontvangen en het probleem bevestigen, sturen we direct een vervangend product.
Let op: als er meer dan 30 dagen zijn verstreken sinds je bestelling is geleverd, kunnen we helaas geen terugbetaling of omruiling aanbieden, behalve in gevallen waarin de artikelen defect of beschadigd zijn.
Normale slijtage, roest, schade, breuk of andere soortgelijke problemen als gevolg van onjuist gebruik, onvoldoende onderhoud, productaanpassingen, ongelukken, verlies of diefstal vallen niet onder onze garantie en komen niet in aanmerking voor een terugbetaling.
Bestelling niet ontvangen
Als je artikel niet is aangekomen binnen 30 werkdagen na het plaatsen van je bestelling, neem dan contact op met support@astrabandjes.nl en we zullen je zo snel mogelijk helpen.
BELANGRIJK: Helaas kunnen wij niet verantwoordelijk worden gehouden als een pakket niet kan worden afgeleverd vanwege ontbrekende, onvolledige of onjuiste bestemmingsinformatie. We doen ons best om fouten te voorkomen door de verzendgegevens te controleren in de orderbevestiging die direct na de bestelling wordt verzonden. Kosten voor het opnieuw verzenden van het pakket worden aan de klant gefactureerd.
We zijn ook niet verantwoordelijk voor mislukte leveringen als de geadresseerde niet thuis is op het moment van bezorging.
Als je je bestelling niet hebt ontvangen, ondanks dat de tracking aangeeft "Geleverd", neem dan contact op met de vervoerder voor hulp.
Douanekosten
Douanebeleid verschilt per land. Neem contact op met je plaatselijke douanekantoor voor informatie over de douaneregels die in jouw land van toepassing zijn.
We nemen geen verantwoordelijkheid voor eventuele extra kosten voor inklaring, invoerrechten of lokale belastingen en we hebben geen controle over wat deze kosten kunnen zijn. We kunnen geen kosten vergoeden die in verband staan met deze zaken en aanvaarden geen verantwoordelijkheid voor vertragingen als gevolg hiervan, ongeacht de omstandigheden.
Als pakketten om welke reden dan ook niet worden afgeleverd, inclusief het weigeren van de klant om douanekosten te betalen, zijn wij niet verantwoordelijk voor de kosten van retourzending of het terughalen van de goederen en de bestelling komt NIET in aanmerking voor een terugbetaling. De koper draagt alle verantwoordelijkheid voor claims bij de vervoerder en alle invoerrechten/kosten die op de zending van toepassing zijn.
Retourneren
Ons retourbeleid is 30 dagen geldig - als er 30 dagen zijn verstreken sinds je bestelling is geleverd, kunnen we je helaas geen terugbetaling of omruiling aanbieden.
Om in aanmerking te komen voor een retourzending, moet je artikel ongebruikt zijn en in dezelfde staat verkeren als waarin je het hebt ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking zitten.
Let op, we bieden geen gratis retourlabels.
Vanwege hygiënische redenen komen gebruikte artikelen niet in aanmerking voor retourzending of terugbetaling.
Als je een artikel ontvangt dat beschadigd of defect is, neem dan contact op met support@astrabandjes.nl en ons klantenserviceteam helpt je graag bij het vervangen van het defecte product.
Om je retourzending te voltooien, hebben we een ontvangstbewijs of aankoopbewijs nodig. Houd er rekening mee dat je zelf verantwoordelijk bent voor de verzendkosten voor het retourneren van je artikel naar ons. Verzendkosten worden niet terugbetaald.
Terugbetalingen (indien van toepassing)
Zodra je retourzending is ontvangen en geïnspecteerd, sturen we je een e-mail ter bevestiging dat we je geretourneerde artikel hebben ontvangen. We zullen je ook op de hoogte stellen van de goedkeuring of afwijzing van je terugbetaling.
Als je wordt goedgekeurd, wordt je terugbetaling verwerkt en wordt er automatisch een tegoed toegepast op je creditcard of oorspronkelijke betaalmethode, binnen een bepaald aantal dagen.
Onjuiste contactgegevens en verzendadressen
Klanten worden aangemoedigd om bij het afrekenen nauwkeurige verzendgegevens op te geven. De verantwoordelijkheid voor het verstrekken van het juiste adres en contactgegevens ligt bij de klant. Terugbetalingen kunnen niet worden verstrekt voor niet-bezorgde pakketten als gevolg van onjuiste gegevens.
Vertraagde of ontbrekende terugbetalingen (indien van toepassing)
Als je nog geen terugbetaling hebt ontvangen, controleer dan eerst opnieuw je bankrekening. Neem vervolgens contact met ons op om dit te controleren, het kan enige tijd duren voordat je terugbetaling officieel wordt verwerkt.
Neem daarna contact op met je bank. Er is vaak een verwerkingstijd voordat een terugbetaling wordt geboekt.
Als je dit allemaal hebt gedaan en je hebt nog steeds geen terugbetaling ontvangen, neem dan contact met ons op via support@astrabandjes.nl.
Omruilingen (indien van toepassing)
We vervangen alleen artikelen als ze defect of beschadigd zijn. Als je het wilt omruilen voor hetzelfde artikel, stuur ons dan een e-mail op support@astrabandjes.nl.
Afhankelijk van waar je woont, kan de tijd die het kost om je omgeruilde product te ontvangen variëren.
Vragen?
Klantenservice is onze hoogste prioriteit en we zullen er alles aan doen om je te helpen. We waarderen je vertrouwen in Astra Bandjes en laat het ons weten als je vragen hebt.
Je kunt contact met ons opnemen via support@astrabandjes.nl